0
TakeawalkVR
Case Study.

Scroll Down

Header Cover
1. og 5. klasse

 

Brug VR til at arbejde med FN´s verdensmål i grundskolen —

Ved at arbejde med verdensmålene gennem virtual reality, er det muligt at bygge bro mellem det faglige indhold og det at lære i praksis.

 

Eleverne kommer helt tæt på virkelighedstro scenarier fra Kenya, hvor børn viser danske elever, hvordan deres hverdag, område, kultur og skolegang ser ud.

 

Hertil arbejdes der med forskellige problemstillinger, samt opgaver i klasselokalet.

 

Hør hvad de søde elever fra Egtved Skole fortæller om deres oplevelser:

 

 

 

 

Indhold

  • – Tager 1 skoledag
  • – Introduktion
  • – Oplev Kenya i VR
  • – Gruppearbejde
  • – Optag egne VR-produktioner
  • – Spørgsmål og opsamling undervejs
  • – Oplev hinandens VR-produktioner

Udstyr

  • – VR-headsets
  • – Tablets
  • – 360 grader kamera

Hvorfor VR?

Virtual Reality giver

En helt unik mulighed for at skabe immersive oplevelser fra steder, som man normalt ikke selv har mulighed for at besøge. Det er både sjovt, anderledes og særdeles lærerigt at bruge VR i undervisningen, og vi har rigtig gode erfaringer med det.

Hvorfor verdensmål?

Verdensmål gælder for

Alle lande og alle de mennesker, der bor på jorden. Vi kan nemlig kun gøre verden til et bedre sted, hvis vi arbejder sammen. Derfor er verdensmålene vores fælles plan, og derfor er det vigtigt, at vi alle lære om dem, så vi kan være med til at sikre, at verden bliver et bedre sted at leve.

Kom helt tæt på

Bring verdensmålene ind

Brug VR i grundskolen og gør undervisningen både nærværende, motiverende og konkret at arbejde med.

Bagom rejsen til Kenya :

5. klasses elev

“Det føles som om, du faktisk er der.”

Image Full

Andre anvendelsesmuligheder —

VR-filmene fra Kenya, kan også bruges i andre sammenhænge end verdensmålene. De kan bruges, som undervisningsmateriale i de almindelige skolefag.

 

Vil du gerne vide mere? Så træffes vi på telefon: 69126475

 

Image Full